Какво представлява?

Пролетната умора или още познатата като пролетна летаргия е състояние, в което не малко хора изпадат всяка пролет. Какво всъщност се случва?

Хората се чувстват отпаднали, изпитват липса на енергия, а някои дори достигат и до депресия.

Причините за настъпването ѝ не са конкретизирани, но най-известните теории гласят, че се дължи на хормоналния баланс в организма ни.

С идването на пролетта, денят започва да расте и това променя нивата на някои хормони в тялото ни. Нашето тяло реагира на повишените нива на светлина през деня и произвежда повече серотонин, хормона на щастието и активността, отколкото мелатонин, хормона на съня.Тази промяна е причината да сме изморени в продължение на няколко седмици, докато тялото ни се пригоди към случващото се.


Кои са най-често засегнатите?

За пролетната умора няма възрастова група, която е по-склонна да бъде засегната. По-скоро тя възниква под формата на предразсъдък отколкото нещо, което е реално въздействащо.

Симптоми:

  • - Отпадналост

  • - Раздразненост

  • - Замаяност

  • - Често главоболие

  • - Висока чувствителност към промени в климата

  • - Депресивни състояния


Как да се справим с нея?


Съвет 1: Прекарвайте повече време навън през светлата част на деня!  Това ще ви помогне да сте по-активни, а освен това ще произвеждате повече серотонин, което ще Ви позволи да се справите по-бързо с разликата в нивата на тези два изключително важни за здравето ни хормона.

Съвет 2: Спортувайте или тренирайте през свободното си време, това ще помогне за укрепването на имунната Ви система и  произвеждането на определени хормони, които ще спомогнат за адаптацията на организма към естествено натоварване и по-голяма издръжливост, а освен това ще се чувствате естествено изморени.

Съвет 3: Чувството на умора има и предимства. Едно от тях е за съня. При умора Вие много по-лесно заспивате и се наслаждавате на спокоен и здрав сън. От своя страна пълноценната нощна почивка ще подпомогне възстановяването на енергията Ви за следващия ден. Превърнете негативното в положително и се наспете добре. 

Съвет 4: Приемайте вода. Дехидратирането е проблем, който доста хора подценяват, а има огромно значение за нашия организъм. Първият признак за дехидратация на тялото ни е умората. Недостатъчното количество на течности не позволява на организма да върши естествените си процеси. Ние внасяме едно затруднение, което от своя страна носи умора за нас и нашето тяло.

Съвет 5: Яжте повече плодове, зеленчуци и ядки. Започнете да избягвате пакетираните храни, все пак пролетта е дошла, все по-често ще имате достъп до свежи и необработени продукти, които ще Ви доставят максимално количество макронутриенти (това, от което се нуждае всеки организъм е разнообразие).

Съвет 6: Последно, но не и по важност е почивката. Приоритезирайте важните за вас ангажименти и свършете това, което не търпи отлагане. Също така отложете, това което не е спешно, защото всеки има нужда да презареди батериите. Все пак не сме машини, нали така. През уикендите се отдайте на заслужена почивка и по възможност се насладете на природата.


БОНУС:

В случай, че не можете да се справите с набавянето на нужните витамини и минерали, може да разгледате нашите предложения тук -> https://valeta.bg/vitamini-i-dobavki/t-rsi-po-simptom/umora. На нея ще може да разгледате изобилие от качествени предложения за витамини и минерали подходящи за нашия организъм. Погрижете се за вашето здраве сега!