BlogImage-23.05.19

След дългата зима и продължителните дъждове, пролетта вече се задава. Времето се затопля и цялата природа се събужда за нов живот. Накъдето и да погледне човек, вижда невидимата сила на живота, която разцъфтява във всяка една тревичка или цвете. Като че ли всичко е пропито с енергия и пълно с жажда за живот. Изтощено след студените месеци, нашето тяло също има нужда от енергийно зареждане. Ето 5 витамина, които е добре да приемаме през пролетта и лятото.

1.Енергия и жизненост - Витамин C (Ц)

Витамин Ц е незаменим витамин не само през пролетта и лятото, но и през цялата година. Аскорбиновата киселина е важен антиоксидант, обезврежда токсините и укрепва стените на кръвоносните съдове. Освен това, витамин Ц стимулира имунитета и участва в метаболизма на организма. За жалост той не се синтезира в организма на човека. През пролетта и лятото всеки се стреми да изглежда добре, да е във форма и да има сияещ тен. Редовният прием на всякакви плодове и зеленчуци ще ни осигури нужното количество витамин Ц. Освен като антиоксидант, витамин Ц участва и при синтеза на колаген в организма на човека, затова присъства и в повечето хранителни добавки за костно-ставни проблеми. Витамин Ц е водоразтворим витамин и бързо се окислява ако е оставен на въздух, затова количеството му може драстично да е намаляло в плодовете и зеленчуците изложени в супермаркетите. За да сте сигурни че приемате достатъчно витамин Ц, може да си закупите ампули, таблетки или сиропи.

•  Хранителна добавка: https://valeta.bg/redokson-eff-tabl-h-10

2. Витамин D3 (Д3) - слънчевият витамин

BlogImage-23.05.19През зимата заради малкото слънчева светлина, голяма част от хората страдат от недостиг на витамин D3, а той освен че влияе върху усвояването на калция и растежа на костите, има и много важно значение за имунната ни система, за мускулите, за начина и интензитета, с който протичат някои автоимунни заболявания и алергии. Витамин D3 е известен като “слънчевия витамин” защото голяма част от него - около 80-90% - се синтезира в кожата след излагането на слънце. Едва 10-20 % от дневните нужди на организма може да се набавят от храната - съдържа се в рибеното масло, авокадото, яйцата, черния дроб и млякото. През пролетта и лятото той се натрупва постепенно, но много хора не могат да го усвоят правилно в организма си, поради ред причини - слънчеви алергии, храносмилателни смущения и др. Затова може да се прибегне до някои хранителни добавки:

•  Хранителна добавка: https://valeta.bg/dzhejmis-n-vitamin-d-kapki

3. Витамин А - важен за зрението и за имунитета

С пролетта идват алергиите и сенните хреми, които атакуват имунната система. Витамин А е мастноразтворим витамин, който поддържа кожата и лигавицата еластични. Той играе важна роля като имунна бариера, която предпазва от болестотворни фактори. Важен е и за зрението, растежа и деленето на клетките. Можем да си го набавим от черния дроб, яйцата, спанака, кайсиите, доматите и чушките.

•  Хранителна добавка: https://valeta.bg/vitamin-a-d-x-100-now

4. Косата и витамин Витамин Е

Витамин Е е друг мастноразтворим витамин и неговите супер мощни антиоксидативни свойства са неоспорими. Той играе важна роля при почти всички органи в човешкото тяло - сърце, мозък, полова система и др. Но нека обърнем внимание и на една негова не толкова позната полза - а именно положителното му въздействие върху косата, тъй като през пролетта обикновено косата е изтощена и често капе. Благодарение на антиоксидативните си свойства и намаляването на свободните радикали, витамин Е спомага поддържането на здрав скалп, а оттам може и да предотврати косопада. Други наблюдения показват, че витамин Е може да възстанови блясъка на косата. Витамин Е се съдържа в листните зеленчуци, ядките, растителните масла и др.

•  Хранителна добавка: https://valeta.bg/vitamin-e-200-mg-h-100

Приемани заедно, витамините А и Е се допълват. Те са мощни антиоксиданти и предпазват клетките от оксидативен стрес. https://valeta.bg/geritamin-neo-kaps-h-20

5. Витамин В12 (Б12)

BlogImage-23.05.19Витамин Б12 е водоразтворим витамин, който има много важни функции в тялото. Някои сред тях са предпазването на нервните тъкани и клетки, спомагането за преобразуване на въглехидратите в глюкоза и по този начин в превръщането им в енергия, намаляване стреса и депресивните състояния, спомагане при клетъчното размножаване и обновяване. Витамин Б12 е известен и под името метилкобаламин или цианокобаламин, който е по-лесно усвоимата форма на Витамин В12.Храните с високо съдържание на витамин В12 са главно от животински произход – месо, мляко, черен дроб, яйца, риба и др. Това е единственият витамин, който не може да се набави само от растения или от слънцето, защото той се произвежда в храносмилателната система на животните. Вегетарианците и бременните жени често страдат от недостиг на Б12.

•  Хранителна добавка: https://valeta.bg/vitamin-b12-h-90-tb-natural-factors