0

Количка

0 items - 0,00 лв.

Количката е празна.

Витамин B

Характеристики

Витамин В представлява група от няколко водноразтворими витамини. Най-значимите разновидности на витамин В са:

  • Витамин В1 Тиамин;
  • Витамин В2 Рибофлавин;
  • Витамин В3 Ницин;
  • Витамин В5 Панотенична киселина;
  • Витамин В6 Пиридоксин;
  • Витамин В7 Биотин;
  • Витамин В9 Фолиева киселина;
  • Витамин В12 Цианокобаламин.

Витамин B1

...

Виж целия текст

Задай в низходяща посока
  1. Хранителна добавка с микрокапсулирана, по-добре абсорбираща се форма на витамин В12. Смарт Хит В12 е в течна форма, лесна за пипетиране. Витамин В12 се препоръчва за прием от тези, които работят или учат много. Помага за поддържане на нормална психологическа функция. Подпомага поддържането на нормален енергиен метаболизъм. Спомага за намаляване на усещането за умора и изтощение.

  2. Витамин В1 е хранителна добавка, която допринася за нормалното функциониране на нервната система, мускулите и сърцето, както и нормалния метаболизъм на въглехидратите.

  3. Хранителна добавка с биотин за укрепване и поддържае на здрави и красиви нокти, коса и кожа. Биотин на Нейчъръл Факторс представлява витамин B7, който е от жизненоважно значение за метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините, спомагайки за превръщането на храната в енергия.

  4. Витамин В2 (рибофлавин) е важен за нормалната клетъчна функция и производството на енергия. Той е необходим за правилното разграждане на аминокиселини, мазнини и въглехидрати, както и за активиране на фолиевата киселина и витамин В6.

  5. Ниацин 100 mg – естествен продукт в подкрепа на нервната система и метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините. Подпомага сърдечно-съдовата функция.
  6. Хранителна добавка с две основни полезни съставки - магнезий и витамин В6 (пиридоксин хидрохлорид), която спомага за възвръщане на жизнеността и енергията.

  7. Хранителна добавка, съдържаща витамин В12 (цианкобаламин), който е необходим на организма за протичането на много процеси, част от които са поддържане на нормалното кръвообразуване, производство на енергия, поддържане функциите на нервната, имунната и сърдечно-съдовата системи.

  8. Фолатът участва в синтеза на невротрансмитери и в критични ензимни реакции в целия организъм. Като изчерпва излишния хомоцистеин, фолатът се отразява благотворно върху здравето на сърдечно-съдовата система и функцията на нервната система. За приема на фолиева киселина по време на бременност е доказано, че намалява риска от вродени дефекти. Този биоактивен фолат притежава до седем пъти по-голяма бионаличност от фолиевата киселина, което е особено важно при хора, които имат генетичен дефицит на метаболизиращи фолиевата киселина ензими, тъй като не е необходимо той да бъде превръщан, за да стане метаболитно активен.

  9. PhytoPharma Vitamin B12 е хранителна добавка, съдържаща витамин B12, която допринася за правилното функциониране на нервната и имунната системи, съдейства за образуването на червени кръвни клетки, помага за нормалния енергиен метаболизъм и за нормалния метаболизъм на хомоцистеина и намалява чувството на умора и изтощение. Витамин В12 допринася за поддържането на сърдечната функция, енергийния метаболизъм и подпомага усвояването на желязо от организма.

Задай в низходяща посока

Характеристики

Витамин В представлява група от няколко водноразтворими витамини. Най-значимите разновидности на витамин В са:

  • Витамин В1 Тиамин;
  • Витамин В2 Рибофлавин;
  • Витамин В3 Ницин;
  • Витамин В5 Панотенична киселина;
  • Витамин В6 Пиридоксин;
  • Витамин В7 Биотин;
  • Витамин В9 Фолиева киселина;
  • Витамин В12 Цианокобаламин.

Витамин B1

Витамин B1 се нарича още антиневритен фактор. В най-голямо количество витамин B1 се намира в дрождите, маслодайните семена, пшеничните и оризовите трици, боба, граха, спанака, плодовете, орехите, в яйчния жълтък, кравето мляко, свинското и говеждото месо, черния дроб, бъбреците и др. Синтезира се и в дебелото черво, но в малки количества.
Физиологичното действие на витамин B1 е върху обмяната на въглехидратите, белтъчините, мазнините и водата. Витамин В1 помага за здравината и плътността на костите. Той подпомага образуването и разрастването на нови костни клетки. Подхранва имунната система и участва в разграждането на простите въглехидрати.
При недостиг - хиповитаминоза и авитаминоза В1 най-чувствителни са нервната и мускулната система. При нарушения на междинната обмяна на въглехидратите, белтъците и мазнините и натрупването на пирогроздена киселина в тези две системи се развиват възпалителни процеси, които водят до мускулна атрофия, парализа, сърдечна недостатъчност, смущения в перисталтиката и др.
Препоръчителните дневни дози са: за мъже 1,2 мг; за жени 1,1 мг.

Витамин B2

Витамин В2 е широко разпространен в природата. В голямо количество се намира в дрождите, обвивките на ориза и житните растения, зелените листни растения, доматите, зелето, черния дроб, бъбреците, млякото, яйчния жълтък и др.
Действието на витамин В2 е разнообразно. Има важна роля в обмяната на въглехидратите, белтъците и мазнините, в химизма на зрението, в поддържане целостта на лигавиците и др. Влияе и върху растежа на организма.
При недостиг - хиповитаминоза и авитаминоза В2 се наблюдават спиране на растежа, възпаление на роговицата на окото и на лигавицата на устата, разраняване на ъглите на устата. В тези случай е необходимо допълнително приемане на витамин В2.
Препоръчителните дневни дози са: за мъже 1,3 мг; за жени 1,1 мг.

Витамин B3

Витамин В3 е известен още и като витамин PP. Най-добри източници са черният дроб, пилешкото месо, червеното месо, рибата тон и пъстървата, пълнозърнестият хляб, ядките. Витамин В3 действа за освобождаване на енергия от храната, включително и в състава на коензим А. Нашето тяло произвежда витамин В3 принципно в достатъчни количества. Все пак е възможен недостиг на витамин В3, който причинява подагра, с първи симптом малки рани по кожата, а по-късно – възпален език, диария, раздразнителност, дори депресия и душевни разстройства.
Препоръчителните дневни дози са: за мъже 16 мг; за жени 14 мг.

Витамин B5

Витамин В5 се намира в огромен брои храни: бадемите, маята, брашното, черния дроб, рибата, месото, а освен това се произвежда и от бактериите в червата ни.
Действието на витамин В5 в метаболизма на протеините, въглехидратите и мазнините все още не е съвсем ясно, но се знае, че влиза в структурата на коензимите NAD и NADP, които от своя страна са оксидоредуктази. Заедно с другите витамини от групата В, пантотеновата киселина е нужна за превръщането на храната в енергия, изграждането на еритроцитите и жлъчния сок, синтеза на мазнини, стероиди от надбъбречните жлези и антитела, ацетилхолин. Витамин В5 облекчава болките при рани от изгаряния, порязвания и одрасквания, понижава възпалението на кожата и ускорява заздравяването.
Препоръчителната дневна доза е: за мъже и жени 5 мг.

Витамин B6

Витамин В6 е съчетание от три витамина- пиридоксол, пиридоксал и пиридоксамин. Витамин В6 се намира в най-голямо количество в дрождите, пшеничните и оризовите трици, пшеничните зародиши, царевицата, бобовите растения, в черния дроб, месото, рибата и др.
Витамин В6 влиза като коензим на повече от 50 ензима и участва в окислително-редукционните процеси в тъканите при вътреклетъчното дишане, влиза и в състава на редица други ензими при обмяната на мазнините и белтъците, в синтез на биогенни амини за централната нервна система, в синтеза на витамин В3. за правилното използване на аминокиселините, помага за стабилизирането на нивото на кръвна захар,
Човешкият организъм сам си набавя нужното му количество, но в редките случаи на хиповитаминоза се наблюдават дерматити, анемия, забавяне на растежа, нервни разстройства и др.
Препоръчителната дневна доза е: за мъже и за жени 1,5 мг.

Витамин B7

Витамин В7 е наричан и витамин Н и биотин. Храните, богати на биотин са яйчния жълтък, сиренето, бъбреците, соята, слънчогледовите семки, шоколада, гъбите, ядките, броколито и сладките картофи.
Витамин В7 действа като помага за превръщането на храната в енергия, като пренася въглеродния двуокис и е нужен за синтеза на въглехидрати, протеини, мастни и нуклеинови киселини от тялото. Особено важен е за здрави коса, кожа и нокти.
Хиповитаминоза В7 е рядко срещана, наблюдава се при продължително лечение с антибиотици или продължително консумиране на сурови яйчни белтъци, при което се наблюдава обезцветяване на кожата, забавяне на растежа и нервно разстройство.
Препоръчителната дневна доза е: за мъже и жени 30 мг.

Витамин B9

Витамин В9 се нарича още фолацин. Естествени източници са вътрешните органи, зелените листни зеленчуци, ядки, бобовите растения и дрождите. Неприятно е, че витамин В9 се губи бързо в продукти, съхранявани на стайна температура и при кулинарна обработка.
Витамин В9 е коензим, нужен на тялото, за да натрупва мускулна маса и да образува хемоглобин, защото участва в синтеза на аминокиселината серин и на нуклеиновите киселини и др. Витамин 9 трябва допълнително да се приема преди и по време на бременността.
Препоръчителната дневна доза е: за мъже и жени 400 мг.
Особеното за витамин В9 е, че за разлика от останалите водноразтворими витамини, той се натрупва в черния дроб и поради това не трябва да се приема ежедневно.

Витамин B12

Витамин В12 се нарича още антианемичен витамин. Особеното е, че той съдържа в молекулата си микроелемента кобалт. Витамин В12 се среща главно в животинските продукти: черен дроб, бъбреци, сърце, мускули, яйчен жълтък, различни микроорганизми и др. Витамин В12 основно действа за осъществяване на регулацията на кръвообразуването и подпомагане на централната нервна система по много начини. От голяма полза е за настроението, енергийното ниво, паметта, сърцето, кожата, косата и храносмилането
Препоръчителната дневна доза е: за мъже и жени 2,4 микрограма.
За усвояването на витамин В12 е необходимо присъствието и на витамин В9.

Набавяне на витамини В в организма

Всички В витамини работят заедно, за да осигурят здрава телесна система. Понякога, когато има недостиг на един витамин, е много вероятно да има недостиг и на друг. Заедно, тези витамини осигуряват по-силна имунна система, по-добра функционалност на нервната система, поддръжката на метаболизма, а от там и снабдяването ни със енергия, нужна за извършване на каквито и да са психически действия, увеличават растежа на клетките и тяхното делене в тялото, помагат за преодоляването на депресия и намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания. Ето защо най-пълноценно и ефективно влияние оказва съчетанието от няколко важти витамина В, наречен витамин В-комплекс.
Набавянетао му става: - чрез разнообразна храна, хляб и хлебни изделия, съдържащи мая, риба, пилешки гърди, ядки и не би трябвало да има проблеми с набавянето на нужното количество; - чрез голямото разнообразие от хранителни добавки, съдържащи витамин В-комплекс, ако се усети техния недостиг. Спазва се дозировката указана от лекар или дадена в документите към препарата. За по добро усвояване следва да се приема след хранене. Ако се приемат твърде много витамини В, излишъкът се отделя чрез урината и кожата (чрез потта). Това обикновено се случва рядко и обикновено не представлява проблем за организма, като дори може да има положителен ефект при хора с натоварено ежедневие, спортни изяви, умствено напрежение.
Недостигът на В-витамини в организма се среща много по-често при хора с небалансирано хранене; хора, които се подлагат на диети и пости; при висок прием на захарни изделия, преработени храни, полуфабрикати, фаст-фууд; при честа консумация на кофеин, алкохол, подсладители; прекомерен прием на лекарства; при продължителен стрес, натоварване и недоспиване.
Симптомите на недостиг зависят от това какъв тип витамин B липсва. Симптомите варират от умора и объркване, до поява на обриви, анемия или спад в имунната система, нарушения на кожата, косата, депресия.

Във вашата аптека

В онлайн аптека Валета можете да намерите най-подходящите, високо ефективни различни Б витамини, витамини В комплекс в най-различни форми за всички нужди на пациентите.